Ćwiczenia na rozluźnienie oczu – ich znaczenie, rodzaje

Ćwiczenia są bardzo ważne dla naszych oczu. Jeśli wykonujemy je regularnie i dbamy o ich dokładność, to w ten sposób poprawiamy stan naszego wzroku i możemy korzystnie wpłynąć chociażby na ostrość widzenia. Jakie ćwiczenia powinniśmy stosować, aby rozluźnić nasze oczy i pomóc im w regeneracji? Jak dzielimy ćwiczenia dla oczu? W zależności od tego, co chcemy osiągnąć. Inne są ćwiczenia dla osób chorych na astygmatyzm, a inne dla tych, którzy chcą po prostu zregenerować oczy. Dlatego też dobór konkretnych ćwiczeń jest kluczowy. Ważne jest jednak, aby ćwiczyć, bo to może nam tylko pomóc, a nie zaszkodzić. Podstawowym ćwiczeniem jest mruganie – to w zasadzie najprostsza technika dla rozluźnienia naszych oczu. Wykonujemy w błyskawicznym tempie od 6 do 10 mrugnięć i na chwilę zamykamy oczy, przesłaniając je ręką.

Chwilę później powtarzamy mruganie, tym razem mrugając od 15 do 20 razy. Ćwiczenie to nawilży oczy, a nie zajmie nawet minuty. Kolejne ćwiczenia polega na stymulowaniu do pracy gałek ocznych. Przesuwamy powoli wzrok w prawo, aż zaczynamy odczuwać limit i patrzymy w to miejsce, utrzymując wzrok na kilka sekund. Po chwili powtarzamy ten manewr, z tym że teraz patrzymy już w lewą stronę. To ćwiczenie zalecane jest osobom, które często patrzą tylko w jeden punkt. Ćwiczenia są o tyle łatwe, że zazwyczaj zajmują maksymalnie 5 minut dziennie. Tyle wystarczy, by pomóc naszym oczom zachować odpowiednią kondycję, ostrość wzroku i pole widzenia.

Dlatego ćwiczymy i rozluźniajmy nasze oczy!.